[wpa_toolbar]

Wizerunek medialny

Data Publikacji: 05.05.2015
Udostępnij

Jak nas widzą tak nas piszą – Współpraca z mediami i budowanie wizerunku biblioteki -pod takim hasłem odbyło się 29.04.2015 II szkolenie dla bibliotekarzy i liderów lokalnego środowiska, prowadzone przez Beatę Tarnowską trenera z Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu. Głównym celem było zdobycie przez uczestników wiedzy na temat kształtowania wizerunku medialnego biblioteki i rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym.

Biblioteki mogą pełnić w środowisku różne role, ich obecność może świadczyć o aktywności na rzecz lokalnej rzeczywistości. Oferta bibliotek publicznych jest przeogromna i może wykraczać daleko poza wypożyczanie książek. Wizerunek ofert bibliotek kształtowany jest głównie przez jej mieszkańców. Aby dobrze być widocznym niezbędna jest dobra komunikacja i promocja , słowem fachowe prowadzenie polityki wizerunkowej biblioteki.

Biblioteki powinny prowadzić kampanię promocyjną ,która może pozytywnie oddziaływać na lokalną społeczność. Wpływ programu na wizerunek biblioteki może mieć duże znaczenie. Stereotypy należy zwalczać , gdyż technologia informatyczna idzie naprzód i oczekiwania mieszkańców tym bardziej , którzy często oczekują bogatej oferty biblioteki. Kompetencje bibliotekarza muszą obejmować m. in zdolności interpersonalne tj. powinien być komunikatywny , kontaktowy , empatyczny , otwarty na ludzi , a przede wszystkim współpracować z lokalnymi liderami. Jego osobowość decyduje o wizerunku bibliotek, dlatego zaprosiliśmy liderów lokalnych , którzy, już uczestniczyli w styczniowych warsztatach , dołączyły do nas cztery panie z biblioteki w Mirsku.

Trenerka Beata Tarnowska świetnie przygotowana , od razu nawiązała z nami kontakt, nie było to trudne, gdyż większość z nas poznała w styczniu, stawiając poszczególne zadania , które miały dać odpowiedź na zasadnicze pytania „ Co to jest wizerunek biblioteki ?”, „ Jak się buduje wizerunek?”. W ten sposób osoby uczestniczące zdobyły wiedzę na ten temat. Na zakończenie każdy otrzymał „ Zaświadczenie ”, o odbytym szkoleniu , a my zapewnienie , że możemy na nich polegać i wspólnie działać , aby wizerunek medialny „Izerki” był znakomity. Najważniejsi są czytelnicy , w każdym wieku , to oni zadecydują czy obrany przez nas wizerunek okaże się pozytywny… w odbiorze i frekwencji.

[Best_Wordpress_Gallery id=”39″ gal_title=”Wizerunek medialny”]