[wpa_toolbar]

Wielkanocne spacery przedszkolaków

Data Publikacji: 20.03.2013
Udostępnij:

wielkanocne_spaceryNa nasze zaproszenie, natychmiast poszczególne grupy z przedszkola umówiły się na zajęcia w nowej bajkowej sali.

14 marca dzieci z grupy „STOKROTKI” z nauczycielem Wandą Rzeźnik jako pierwsze w nowej bajkowej przestrzeni wysłuchały opowiadania Edyty Wygonik „Wielkanocne Zajączki”, ponadto zapoznały się ze zwyczajami wielkanocnymi w innym kraju – Szwecji, różniące sie trochę od naszych Świąt.

W II części zajęć dzieci już swobodne, rozsiadły się i zaczęły malować Wielkanocnego Zajączka, a że miały gotowy szablon mogły ozdobić według własnego uznania.

W III części zajęć już miały czas tylko dla siebie, mogły oglądać wybrane z półek książki oraz numery MISIA, KUBUSIA PUCHATKA i ŚWIERSZCZYKA.

Przestrzeń pozwalała im zająć dogodne miejsca, jedni wybrali krzesełka, drudzy dywaniki, książeczki rozkładali na stolikach i podłodze z uwagą przeglądając kolorowe strony, rozmawiając opowiadając co widzą w książeczkach i czas szybko minął, słodki poczęstunek w postaci czekoladowych jajek oraz zakładki z Fundacji CPCD dopełniły zajęcia w bibliotece.

15 marca również rano dzieci z grupy „Słoneczka” z opiekunem Danuta Gronską przybyły zapoznać się z bajkową przestrzenią, wcześniej odbyło się „głośne czytanie” opowiadania „Pisanka” Z.Poletyło i wierszy o „Kurczątku” St.Jachowicza, „Zajączku” T.Lenartowicz,, następnie z krótkiej pogadanki dowiedziały się o zwyczajach wielkanocnych w Polsce i w innych krajach, zwracano dzieciom uwagę na kolorystykę wiosenna, gdyż miały ozdobić według własnego uznania pisankę.

Znalazł się oczywiście czas na przeglądanie książek, czasopism i poczęstunek oraz na obdarowanie zakładkami z Fundacji CPCD.

18 marca „MUCHOMORKI” z Małgorzatą Dzik przybyły na zajęcia związane z Wielkanocą. Dzieci wysłuchały wierszy i opowiadań z książki „Bajki Wielkanocnego Zajączka” były bardzo uważne i skupione, następnie miały zajęcia plastyczne w „sali bajkowej”.

Mogły się popisać znajomością kolorów, starannością przy ozdabianiu zająca i pisanki.

Oczywiście dla dzieci najlepszą chwilą jest samodzielne wybieranie książeczek do oglądania. I tym razem tak było, przeglądały, wymieniały się między sobą, poczęstunek zakończył spotkanie, dzieci były zadowolone i obiecały że odwiedzą nas wkrótce.

{morfeo 73}