25.04.2013
STOKROTKI
Wizyta grupy Stokrotki (12 dzieci), op. W.Rzeżnik
Zajęcia w ramach Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich
- Powitanie dzieci
- Przeczytanie dzieciom przez dyrektora MBP kilku wierszy J. Tuwima( trwający rok J. Tuwima)
- Zajęcia plastyczno -czytelnicze ;
- Zapoznanie dzieci z legendą dotyczącą symbolu Dnia Książki (róża, smok ,św. Jerzy)
- Poszukanie z dziećmi innych książek ,których bohaterem jest smok.
- Prześledzenie drogi książki od momentu pomysłu aż do ręki czytelnika( zapoznanie i u pojęć przypomnienie kilku pojęć- autor , ilustrator ,wydawca, księgarnia , biblioteka.
- Wykonanie przez dzieci ilustracji do przeczytanego tekstu legendy lub innego im znanego o smokach.
- Wspólne oglądanie prac dzieci .
- Czas wolny – możliwość samodzielnego podejścia do półek i wybierania książek.
- Słodki poczęstunek .
- Pożegnanie dzieci.
Uwagi: dzieci bardzo samodzielne , posiadające podstawową wiedzę o książce. Chętnie i uważnie słuchały czytane wiersze. Podczas samodzielnego wybierania książek potwierdziła się popularność książek:” Straszne robale”, „Potwory z głębin” „Niesamowite maszyny” i”Dinozaury”.
26.04.2013
MUCHOMORKI
„Książka także świętuje”
Wizyta grupy przedszkolnej „Muchomorki” (4-latki ), 9 dzieci , op. M. Dzik
Zajęcia pod hasłem „ Książka także świętuje”
- Powitanie dzieci
- Przypomnienie kilku wierszy J. Tuwima -stały element każdej wizyty z racji obchodzonego roku J. Tuwima.
- Krótkie wprowadzenie dzieci w genezę Święta Książki i Praw Autorskich – zwrócenie uwagi na różę (symbol tego święta) .
- Wykonanie przez dzieci laurki dla książki – koniecznie z akcentem kwiatu róży.
- Zapoznanie dzieci z „10 prośbami książki do czytelnika”.
- Tak przygotowane dzieci dostały swobodny dostęp do półek i mogły wybierać sobie książki. . 7.Wykonanie wspólnie z dziećmi krakersowych kanapek z konfiturą różaną.
- Słodka uczta
- 9.Pożegnanie dzieci i obdarowanie zakładkami do książek.
29.04.2013
Pierwsza wizyta najmłodszej grupy w bibliotece
Wizyta grupy Biedronki(14 dzieci) 3- latki , op. K.Wolska i D. Mosiewicz
- Powitanie dzieci.
- Oprowadzenie dzieci po całej bibliotece.
- Głośne czytanie wiersza J. Brzechwa „ Wiosna”.
- Zajęcia plastyczne:
-
- malowanie (kolorowanie) kwiatów wiosennych.
- zwrócenie przy tym dzieciom uwagi na konieczność szanowania zieleni , nie niszczenie kwiatów.
- Zabawy w bajkowej sali: układanie puzzli, proste gry planszowe,oglądanie książeczek .
- Wspólne uporządkowanie sali po zabawie .
- Obdarowanie dzieci zakładkami do książek oraz ciasteczkami.
- Pożegnanie dzieci.
Uwagi: Paniom należą się duże brawa za to ,że zdecydowały się na wizytę w bibliotece z tak małymi dziećmi. Znakomicie wywiązały się z zadania , gdyż sprawiły im wielką radość. Dzieci były zachwycone, dosłownie „ rozpełzły się”po całej bajkowej sali. Doskonale bawiły się na kolorowym dywaniku . Daniel już po zabraniu go z przedszkola, przybył do nas powtórnie z mamą Kasią.